Wednesday 12 December 2012

Balsammetoden

Jag, som alla andra, har också tänkt att göra ett försök med balsammetoden. Det står ju om den överallt nu förtiden och allt som är bra för hår och hud tackar man ju inte nej till heller. Har alltid varit noga med vad för produkter jag använt tidigare så att gå ett steg längre kan väl inte vara så jobbigt. Har t.ex aldrig använt produkter som har silikon i sig då det lägger sig som en hinna på håret för att få det att se "hälsosamt" ut fast det faktiskt motverkar det istället. Men då har jag aldrig tänkt på alla andra produkter som är dåliga som uttorkande alkoholer t.ex för att nämna en.
Så, efter att läst hår bloggar fram och tillbaka på vilka produkter man kan använda har jag äntligen fått tag på ett sista shampoo som tvättar bort alla gamla dåliga tillsatser som man måste bli av med innan man kan sätta igång. Det blev Gliss - Liquid Silk från Schwarzkopf då det var det enda jag kunde hitta i mina lokala butiker. Mitt tvätt balsam som jag ska använda är Tresemmé Natural Moist Conditioner - Silicone free. Sen måste jag bara hitta en bra inpackning  till längderna. Funderar på BodyShops rainforest kanske?

Om du är intresserad att testa detta själv kolla då in denna blogg, där finns massa tips på produkter och information om hur man går tillväga.

Värt ett försök i alla fall. Om detta kan få mitt hår att se lite fräschare ut så är det definitivt värt besväret.

xxx

No comments: