Wednesday 9 November 2011

Back from India!!

OMG... är allt jag kan säga. Indien är något som måste ses, det kan inte beskrivas. Man känner sig som en utomjording då alla glor på en som om dom aldrig har sett något liknande förut. Jag har sett det lägsta av fattigdom man kan tänka sig, men det som förvånade mig mest var hur stolta det Indiska folket är. Hur fattiga dom än är möts man alltid av ett leende. Det är det som sitter fast som ett imprint på näthinnan, de nyfikna barnen med de stora leendena, de färglada sarees som kvinnorna går klädda i, de trafikerade gatorna som har ett system som verkar helt oorganiserat men på något vis fungerar.
Fick min mobil stulen... det var väl det enda som inte var någe vidare med resan. Känner jag mig så otroligt lyckligt lottad dock... Den här resan satte verkligen livet i fokus.

Bilder kommer snart. Måste ta mig ut och fixa ny mobil nu... Som tur är har mitt kontrakt precis gått ut så jag kan upgradera till en ny. :) Blir kvar på samma nummer.

xxx

No comments: