Friday 13 April 2012

Saker som gör mig upprörd.

Läste precis en artikel i månadens Grazia. Har alltid vetat att över i Amerika är dom lite galna och har en hel del tokerier för sig... som det här med abort. I USA har under de senaste 20 åren åtta läkare som utför abort blivit mördade av Pro-lifes grupper. Om dom nu är så emot abort som dom säger sig vara vad får dom då att tro att det är ok att ta liv själva?! Det bevisar ju bara att dessa människor är helt galna! Tyvärr har grupper som dessa tagit fart i England också de senaste åren med demonstrationer utanför abort kliniker. Tänk på de kvinnor som blivit våldtagna och måste gå förbi dessa skrikande ankränkande folkmassor för att ta sig in till klinikerna. Har inte dom det tillräckligt tufft redan?!! Det gör mig så arg!!!

Annars är allt bra. Jobbar natt idag så börjar inte fören 10pm. Har varit ute på en liten promenad och tittat i butiker. Köpte med mig en klänning hem från Traid. Billig billig. Blev en färgglad £4 top igår också från New Look. Älskar att budget shoppa. Nej nu ljög jag... det är väl mera så att jag inte har ett val direkt. Hade hellre shoppat inne i stan på New Bond street så klart om jag hade haft råd. ;)

Middagen igår vart lyckad. Mötte upp med G's kill kompisar i SoHo och slutade med att vi hamnade på G's klubb på drinks. Vart lagom tipsy.

xox

No comments: