Saturday 15 September 2012

Life

Jag har varit lite små deprimerad den senaste tiden. Sover för mycket och tittar alldeles för mycket på tv serier i sängen. Har tänkt ganska mycket på det vilket bara gör det värre. Hur svårt kan det vara liksom att ta tag i sig själv och dra sig ur sängen och göra något med sin vardag? Tydligen jätte-svårt ibland. Har haft dagar då jag bara legat och stirrat i taket och funderat på om det är något riktigt fel med mig. Grejen är... det är lätt att ligga hemma och sova och glo på tv. Det är lätt att vara lat. Jag känner mig inte deprimerad när jag håller mig själv distraherad med t.ex planering, semestrar, jobb, vänner mm. Så, jag har bestämt mig för att hålla mig själv igång mera. Denna vecka har jag äntligen sett ändring i mitt beteende. Jag var såå nära på att inte åka till stallet i Tisdags då jag kände mig extremt trött. Jag drog mig upp ur sängen och åkte ändå. Tur var väl det för jag fick rida hela förmiddagen, både lektion och ut på en uteritt. Jag tror det gav mig energi för resten av veckan. Jag har till exempel tagit tag i och åkt in till stan och mött upp med vänner som jag inte sett på månader. Jag besökte frisören i Torsdags för nya highlights och gick till pojkvännens nya pop-up restaurangs invignings fest på kvällen där det serverades drinkar och canapés (restaurangen är helt fantastiskt. Såå stolt över honom.) Jag tog mig till och med ut och sprang i morse vilket har get mig iden att jag ska promenera in till jobbet istället för att ta bussen. Nu när jag tittar tillbaka på veckan som gått har jag ingen ångest som jag normalt får när jag inte har gjort något med den. Just nu känns det som att det är det bästa som har hänt på år.
Har bestämt mig att jag ska börja motionera åtminstone tre dagar i veckan... simma och springa, och rida så klart när jag får. Ska även äta mer hälsosamt. Det är lätt att tro att bara för att man är smal så behöver man inte tänka på alla dessa saker, men jag har märkt att det äldre jag blir ju mer motion och bättre mat behöver jag för att orka och känna mig hälsosam. Dagarna då man kunde äta Mc Donalds varje dag och gå ut och supa mitt i veckorna är över.

Hoppas jag kan hålla uppe det här nu bara. Egentligen har jag inget val, det är antingen att ligga hemma och se livet gå förbi eller att faktiskt ta sig ut och leva mitt! Och med den kommentaren ska jag ta en promenad ner till Battersea och kolla lite i antik affärer innan jag promenerar in till jobbet. Ska sätta upp ett kontor i extra rummet och det skulle vara kul med lite andra möbler än från IKEA for a change. ;)


Coldplay - Charlie Brown. Får mig alltid på bra humör.

No comments: