Monday 22 October 2012

Höstig Måndag!

Idag är en sådan där riktig höst dag ute... Regn molnen ligger lågt och det är riktigt grått, förutom för träden som har intagit färgen orange. Sitter i min studio och pluggar. Fick den gamla skrivaren från jobbet när vi rensade ut förrådet här om dagen. Inte en dag för tidigt. Nu börjar studion verkligen se ut som ett riktigt kontor. Jag älskar måndagar... Det är den enda dagen i veckan som jag har hela dagen för mig själv. Pojkvännen och flatmaten jobbar hela dagen så jag har verkligen tid att greja med saker som måste göras innan den nya skolveckan. Idag tog jag mig upp tidigt och tog en promenad ner med pojken till stationen. Kollade lite i butiker och köpte lite fler pärmar och tings till plugget. Plockade upp en take-away kaffe och sitter nu här och försöker koncentrera mig på studierna.

Gud vad veckorna går snabbt... Kan inte fatta att vi redan börjat planera för julen. Vi firar i England i år hemma hos min pojkväns mamma. Päronen mina har redan bokat biljetter. Hade varit mysigt att åka hem till Svea då jag är en sucker för en traditionell svensk jul, men kan vara kul att prova på något annat. Bara man har sin familj runt omkring sig så spelar inte resten någon roll antar jag.

Jaha vad har man gjort dom senaste dagarna. Jobbade som vanligt i fredags och lördags. Skulle jobbat i torsdags också men mådde inge vidare på grund av infektionen. Och nej det heter inte glans/gland på svenska... Det heter ju körtel. Kul att man har koll. Allt börjar ordna sig iaf... Fick mer antibiotika från doktorn på åter-besöket i fredags. Nu måste jag käka det fram till nästa fredag. Lite smått irriterande då det här med att planera mattider inte passar in i mina o-rutiner. Well well, bara allt läker och man blir frisk så är jag glad.

Igår vart det mys hemma i soffan... Vi tittade på Sleepless i Seattle och åt pizza. Jag somnade som vanligt på soffan. Stackars pojken tycker att jag är så tråkig, men vad kan man göra? Jag är så jäkla slut på söndagar att jag knappt inte orkar hålla ögonen öppna. Speciellt om man ligger på soffan hela dagen.

Nä, nu ska jag fortsätta plugga och hitta roliga saker att skriva ut så jag får leka med min nya skrivmaskin. :) Ha en toppen måndag!



Utsikt från studion


xxx

No comments: