Thursday 18 October 2012

Morning glory.

Nu var det ett tag sen igen. Har haft fullt upp med skola och jobb + att jag har varit sjuk. Fick tillslut en förklaring varför jag hade feber och kände mig hängig förra veckan. Har en infekterad glans som i sin tur har gjort att en cysta har vuxit. Gör det svårt att gå och göra normala saker. Fick antibiotika av doktorn dock så förhoppningsvis så hjälper det. Har stannat hemma från skolan idag då cystan äntligen har spruckit. Gör dock så himla ont så får plugga från soffan idag. Är uppe tidigt idag då jag var på väg in till skolan men G sa åt mig på skarpen att vända och gå hem igen. Jag har en ganska hög smärtgräns men i morse kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. G har varit fantastisk dessa dagar även när jag har varit lätt-irriterad och ledsen. Får se hur jag känner med jobbet senare. Ska besöka doktorn imorgon igen så hoppas allt är ok. Är trött på att inte kunna rulla runt i sängen och sova hur jag vill utan att behöva tänka på att inte komma åt cystan. Käkar sån där jäkla antibiotika som man inte får äta innan och efter på. Jätte irriterande då jag måste planera tider och kan inte små äta emellan. Hur tråkigt som helst. Sen vill jag fortsätta med min simning också så snart som möjligt... Red en lektion i Tisdags och det var inte så smart gjort. Men vad gör man inte för sin favorit hobby.

Pojken min kom hem med blommor igår för att pigga upp mig. Han köpte mig även Nigellas kokbok. Såg ett program med henne här om dagen och allt såg så lätt ut, och gott ut så klart. Har börjat intressera mig mer och mer för matlagning. Konstigt då jag alltid varit livrädd för att göra misstag i köket. Ska kanske prova på något ur boken ikväll.

Ska plugga lite sjukdomar nu och läsa lite journaler. Så passande.


Life is too short to drink bad coffee. Totally agree!

 xxx

No comments: