Friday 5 October 2012

HOYS!

Har haft tre långa dagar med endast hästar på schemat. Tog ett tidigare tåg i Tisdags till Birmingham så jag han springa i affärer innan alla andra kom dit. Hittade ingenting! Hur irriterande är inte det! Bara en väska på Riverisland men det var ju inte riktigt det jag letade efter. Hela Onsdagen och Torsdagen spenderade vi på showen. Då jag inte har häst så var det mest bara irriterande att titta i stånden där... Hitta dock en vax jacka som jag köpte till mig själv. Inte för att ha i stallet utan mer till vardagen. Perfekt till hösten då den är vattentät. Grön och jätte-fin.
Sen shoppade vi ju inte hela tiden... Mest satt vi i en av de två arenorna och tittade på hästhoppning eller show klasser mm. De hade en klass för varje engelsk ras... Bland annat Welsh ponnyer, New Forest och Fellponnyer så klart. Har nog inte varit så exalterad på länge som jag var när Fellponnyerna kom ut.

Kom hem sent igår kväll. Hade en perfekt inne kväll ensam framför Coyote Ugly som gick på tv. Sista kvällen jag någonsin kommer titta på den lilla tv boxen som jag och Bea köpte för 8 år sedan när vi först flyttade till London. Den har varit våran tillfälliga tv sen jag flyttade in med Gx2 för nästan ett år sedan nu. Imorse fick vi vår nya 42" Panasonic levererad nämligen. Äntligen kan man ha normala filmkväller!!

Dags att göra sig ordning och dra sig in till jobbet igen... Känns så där att vara tillbaka i verkligheten igen. Är skönt att vara hemma dock hos mannen min. Tycker inte om att sova ensam längre.

Tim Stockdale


Fellisar :)

xxx

No comments: