Monday 5 September 2011

Post semester blues.

Lite små jobbigt att komma tillbaka till ett kallt regn ruggigt London efter 11 underbara dagar i solen. Sardinien var helt fantastiskt vackert, defenitivt bästa stället jag vårt på i Europa. Rekommenderar starkt. Vi hyrde en lite Fiat 500 som vi tog oss runt i. Ön är stor och de bästa ställena är gömda nere mellan berg i dalar på kusten. Favorit stället var Cala Gonone för sina stränder, därefter San Teodoro för sin natt marknad, färglada hus och små söta gator.

Efter 6 dagar på Sardinien flög jag och G över till Nice i South of France och stannade resterande semestern i en väns hus med ett gäng av G's kompisar. De flesta dagarna spenderade vi alla vid poolen och mycket mat och vin/öl konsumerades.
Lunchade en dag i San Tropez också och gick runt och tittade på båtar. Väldigt underlig liten stad.
Väntar på bilder från en av grabbarna, lägger ut några så fort jag har dem.

Annars är allt som det brukar... Jobbet är stressigt som vanligt. Har jobbat hela helgen så har två dagar ledigt nu. Ska gå och simma imorgon med G och sen gå på lunch med Märta.
Idag har jag bara softat hemma, städat och tvättat. Sitter och tittar på Pretty Little Liars nu, en tonårsserie jag inte kan få nog av för tillfället.

xxx

No comments: